Tudom-e később folytatni az űrlap kitöltését? (MENTETT ŰRLAPOK, Letöltés adat XML-be)

Amennyiben a bejelentkezést követően egy űrlap kitöltését valamilyen okból félbe kell hagyni, vagy a beküldés pillanatnyilag nem lehetséges, az űrlapot számos módon elmentheti, és később folytathatja a munkát. 
 
  1. Űrlap mentése
A funkció használatának lehetőségei:
  • Amennyiben nem akarja most beküldeni az űrlapot, de 7 napon belül tervezi azt, lehetősége van a kitöltött űrlapot jelszó megadásával menteni.
A funkció használatának feltételei:
  • A funkciót csak bejelentkezett felhasználó használhatja. Bejelentkezés után tudja menteni az Űrlapkitöltőben, majd megnyitni az E-önkormányzat portálon az űrlapot.
Az űrlap mentés funkció használatának folyamata:
  1. Jelentkezzen be az E-önkormányzat portálra.
  2. Nyissa meg a kívánt űrlapot.
  3. Töltse ki a szükséges mezőket.
  4. Űrlapkitöltő felső menüsorában nyomja meg az „Űrlap mentése” menüpontot. Amennyiben nem jelenik meg, kattintson a „További műveletek” menüpontra. A menüpontok ugyanis felbontástól függően jelennek meg kibontva, s a kimaradók a „További műveletek”-be kerülnek. 
  5. Megjelenik egy jelszókérő mező (INFORMÁCIÓK MEGADÁSA MENTÉSHEZ), amin megjegyzést is fűzhet a mentéshez, például „Az igazolás beérkezéséig várakoztatva”.
  6. A mentés sikerességét egy felugró ablakban megjelenő rendszerüzenet igazolja.
  7. Amennyiben más alkalommal szeretné továbbfolytatni az űrlap kitöltését, jelentkezzen be az E-önkormányzat portálra.
  8. Kattintson a bal oldali MENTETT ŰRLAPOK menüpontra.
  9. Adja meg a korábban Ön által, az Űrlapkitöltőben megadott jelszót. 
  10. Megnyílik az űrlap. Tartalmazza azokat az adatokat, amelyeket a rendszer automatikusan tölt ki, és azokat is, melyekkel Ön töltötte ki az űrlapot. A közhiteles nyilvántartásokból betöltésre kerülő, a beküldő személy azonosításához és az űrlap iktatásához szükséges adatokat a rendszer betöltés előtt frissíti, vagyis ha a mentés után változott például a lakcíme, és ezt például egy Kormányablaknál be is jelentette, az űrlapba az új lakcím fog beíródni.
  11. Folytathatja a kitöltést, majd beküldheti az elkészült az űrlapot.
Megjegyzés: 
  • Az űrlapok kizárólag a korábban megadott jelszó ismeretében nyithatók meg. Amennyiben elfelejtette a jelszót, annak kinyerésére, megváltoztatására nincs mód, az űrlapot nem fogja tudni megnyitni.
  • A mentett űrlapokat a rendszer 7 napig őrzi meg, ezt követően visszaállíthatatlanul törlődnek az adatok.
 
  1. Letöltés adat XML-be
A funkció használatának lehetőségei:
  • Amennyiben az űrlapellenőrzést követően a Hibalista nem tartalmaz egyetlen tételt sem, érdemes az űrlapot letölteni XML-formátumban. Ez biztosítja, hogy ha a beküldés nem sikerül, akkor az űrlap XML-állománya (ugyanannál az önkormányzatnál) betölthető legyen, és a beküldést meg lehessen ismételni.
  • Amennyiben gyakran vagy többször tölt ki egy űrlapot, főleg képviselőként valamely cég, egyéni vállalkozó, Hivatali kapu tárhellyel rendelkező intézmény, illetve más természetes személy nevében, akkor is érdemes azt XML-formátumban lementeni, majd a legközelebbi űrlapkitöltés során (ugyanannál az önkormányzatnál) visszatölteni azt.
  • Bármilyen hiba esetén, a hibabejelentéséhez is ezen állományokra lesz szükség.
Megjegyzés: 
  • A rendszerbe csak a felhasználó által azonos önkormányzatnál mentett adat XML-állomány tölthető vissza. Más önkormányzat állománya nem tölthető be.  

A funkció használatának feltételei:

  • A funkciót bármilyen státuszú, vagyis bejelentkezett és nem bejelentkezett felhasználó is használhatja.
Az adat XML-letöltés folyamata:
  1. Látogasson el az E-önkormányzat portálra.
  2. Kattintson az ÜGYINDÍTÁS menüpontra.
  3. Válassza ki a szükséges űrlapot. 
  4. Nyomja meg az ONLINE KITÖLTÉS gombot.
  5. Töltse ki a szükséges mezőket. 
  6. Kattintson a „Letöltés” menüpontra, a felső menüsorban.
  7. A megjelenő almenüknél válassza ki a „Letöltés adat XML-be” opciót. 
  8. A rendszer elkészíti az XML-t. A fájl elmenthető a számítógépére.
A korábban letöltött adat XML feltöltésének folyamata:
  1. Látogasson el az E-önkormányzat portálra. 
  2. Kattintson az ÜGYINDÍTÁS menüpontra.
  3. Válassza ki a szükséges űrlapot.
  4. Nyomja meg az ONLINE KITÖLTÉS gombot.
  5. Kattintson az „Adat XML feltöltése” menüpontra, a felső menüsorban.
  6. A megjelenő intézőben válassza ki a korábban mentett XML-fájlt. 
  7. A rendszer beolvassa a kiválasztott állományt, a benne szereplő adatokat az űrlap megfelelő részeinek kitöltésére használja. A rendszer az importálást követően frissíti a számított mezőket, majd lefuttat egy ellenőrzést. 
Megjegyzés:
  • Amennyiben az adott űrlap az importálás előtt már kitöltés alatt állt vagy hibás volt, az importálás során ezek az adatok elvesznek, a rendszer minden módosítható mező tartalmát felülírja.
  • A közhiteles nyilvántartásokból betöltésre kerülő, a beküldő személy azonosításához és az űrlap iktatásához szükséges Előlapon szereplő adatokat a rendszer az XML-fájlból származó adatokkal felülírja, vagyis ha az XML-letöltés után változott például a lakcíme, és ezt egy Kormányablaknál be is jelentette, a feltöltött XML-ben lévő lakcím fog mégis az űrlapba beíródni.
  • Amennyiben az űrlapon központi módosítás történt és új verzió került kiadásra, úgy a korábbi verzió már nem tölthető be.
     

Vissza a Tájékoztató a portálról oldalára

Ugrás a lap tetejére