Hogyan tudok egyéni vállalkozóként ügyet intézni?

A szolgáltatás használatának lehetőségei:
A funkció segítségével egyéni vállalkozó tud ügyet indítani, vagyis űrlapot beküldeni. 
Az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI törvény 36. § (6) értelmében adóügyekben az egyéni vállalkozók elektronikus ügyintézésre kötelezettek akkor is, ha nem egyéni vállalkozói tevékenységükkel összefüggésben járnak el.
 
A szolgáltatás használatának feltételei:
  • Rendelkeznie kell KAÜ-regisztrációval, hogy be tudjon lépni a portálra, valamint igénybe vehesse a beküldéssel kapcsolatos elektronikus szolgáltatásokat. 
  • Rendelkezni kel tárhellyel
    A Hiteles Elektronikus Postafiók szolgáltatás egységes felületet biztosít az Ügyfélkapuval, Hivatali kapuval és Cégkapuval rendelkező állampolgárok számára. Az Ügyfélkapura érkeznek az űrlap beküldésével kapcsolatos rendszerüzenetek (például feladási igazolás), valamint a beküldött dokumentumok másolata. 
  • A Rendelkezési Nyilvántartásban (RNY) ne legyen tiltva az Internetes ügyintézése, vagyis az „Internetes ügyintézés tiltása” értéke „NEM” legyen.
A beküldés folyamata: 
  1. Kattintson az ÜGYINDÍTÁS menüpontra.
  2. A megjelenő felületen, az ELJÁRÁS MÓDJA választólistából válassza ki a megfelelő szerepkört: Saját néven (egyéni vállalkozóként)
    A szerepkör kiválasztásával a beküldendő űrlap az Ön Ügyfélkapujából érkezik majd be az önkormányzat Hivatali kapujába.
  3. Töltse ki a megjelenő „adószám” beviteli mezőt.
  4. Keresse meg a használni kívánt űrlapot.
  5. Nyomja meg az ŰRLAP KERESÉS gombot.
  6. Nyomja meg az ONLINE KITÖLTÉS gombot.
  7. Megnyílik az űrlap.
  8. Az Űrlapkitöltő alkalmazás a megadott adatok alapján meghívja az Egyéni Vállalkozói Nyilvántartást (EVNY). Az EVNY megtalálja az egyéni vállalkozó adatait és átadja az Űrlapkitöltőnek. Az Űrlapkitöltő alkalmazás betölti az űrlapot és előtölti a kapott adatokkal.
  • Ezek lehetséges, űrlaptól függően megjelenő értékei a következők lehetnek: 
    • Egyéni vállalkozó neve,
    • Adószáma,
    • Címe,
    • Nyilvántartási száma,
    • KSH-száma,
    • Tevékenység szakmaneve.
  • Az előtöltött adatok a felhasználó által nem módosíthatóak. Amennyiben a betöltött adatokban eltérés tapasztalható, azt jelezni kell a nyilvántartó hatóság felé. 
  • Amennyiben valamely külső nyilvántartás nem érhető el, és adatai nem töltődnek be az űrlap előlapjára, úgy a szükséges adatok manuálisan rögzíthetők. 
  • Amennyiben nincs találat az EVYN-ben, akkor az űrlapot az Űrlapkitöltő nem tölti elő, a felhasználó adhatja meg az adatokat az űrlapon.
  1. Töltse ki az űrlapot.
  2. Nyomja meg a „Beküldés” gombot.
  3. Megjelenik a Sikeres beküldést igazoló képernyő. Megtalálható rajta a dokumentum érkeztetési száma is. Ez az érkeztetési szám tárhelyén (tarhely.gov.hu), a Feladási igazolás Megjegyzés mezőjénél szerepel majd.
  4. A beküldött űrlap továbbításra kerül az önkormányzat Hivatali Kapujába.
  5. A címzett önkormányzat iratkezelője érkezteti a benyújtott űrlapot és iktatás után bekerül a megfelelő szakrendszerbe, eljut az ügyintézőhöz. Az önkormányzat ezt követően a tárhelyen keresztül, elektronikus úton kommunikál az ügyféllel.
  6. Amennyiben szeretné nyomon követni a küldemény további útját akövetkező oldalon talál részletes információt.
 
További információ: 

Vissza a Tájékoztató a portálról oldalára

Ugrás a lap tetejére