Hogyan tudom megnézni, hol állnak az indított ügyeim? Hogy tudom megnézni, sikeres volt-e az űrlapbeküldésem? (ÜGYKÖVETÉS)

Ügyindítás, vagyis űrlapbeküldés után több módon győződhet meg arról, hogy az űrlapbeküldés sikeres volt.

  1. Az űrlapbeküldés sikerességéről vagy sikertelenségéről az űrlap beküldése után visszaigazolást kap az Űrlapkitöltő alkalmazás felületén.
    Sikeres beküldés esetén az igazoló képernyőn megtalálható a dokumentum érkeztetési száma is.
  1. Feladási igazolást és a beküldött űrlapról másolatot kap az Ügyfélkapujára.
    Ezeket a következőképpen tekintheti meg:
    1. Az űrlap beküldés után eljut a címzett önkormányzat Hivatali kapujára. Amennyiben szeretné nyomon követni a küldemény további útját, látogasson el tárhelyére.
    2. Itt jelentkezzen be KAÜ-azonosítással.
      A KAÜ vagy Központi Azonosítási Ügynök olyan teljes körű ügynöki szolgáltatás (SZEÜSZ), amely összefogja az állam által nyújtott elektronikus ügyintézési szolgáltatásokat és egységes platformon biztosítja azok elérését mind az intézmények, mind a felhasználók felé. Az elektronikus azonosítási szolgáltatásai: Ügyfélkapu, Részleges Kódú Telefonos Azonosítás, Elektronikus személyazonosító igazolván
    3. Látogasson el az Ügyfélkapujába. Ehhez a tárhelyen kattintson baloldalon, a felhasználói név alatt az „értesítési tárhely” feliratra.
    4. Válassza ki az „értesítési tárhely” linket.
    5. A megjelenő felület jobb oldalán, a SZŰRÉS feliratnál kattintson a „Kivéve rendszerüzenetek” opcióra.
    6. Megjelennek a rendszerüzenetek is a listában.
    • Az Ügyfélkapun, a beküldéssel kapcsolatban a következő üzeneteket láthatjuk.
      • Feladási igazolás: A beküldéskor kapott érkeztetési számmal rendelkező üzenet, amelyet a dokumentum feladójának küld a Központi Rendszer (KR - a Feladási igazolás feladója: ÁBT). A Feladási igazolás az önkormányzat hivatali kapujára, HKP-jára való sikeres feltöltésről szól.
      • Letöltési igazolás: Ha a címzett önkormányzat megkísérli letölteni a dokumentumot, a kézbesítésről mind a feladó, mind pedig a címzett (Hivatali kapu esetében a HKP) Letöltési igazolást kap.
      • Meghiúsulási igazolás: Ha a címzett önkormányzat az értesítés küldésétől számított meghatározott idő (5 munkanap) elteltével sem kísérli meg a dokumentum letöltését, akkor a KR – tájékoztató jelleggel - Meghiúsulási igazolást küld mind a címzett mind pedig a feladó (Hivatali kapu esetében a HKP) részére.
    1. Kattintson a feladási igazolásra. Ennek főbb elemei: 
  • FELADÓ: BEDSZ (ÁBT)
  • CÍMZETT: az űrlapot beküldő felhasználó
  • DOKUMENTUM TÍPUSA: FeladasiIgazolas
  • ÉRKEZTETÉSI SZÁM: a feladási igazolás érkeztetési száma
  • HIVATKOZOTT ÉRKEZTETÉSI SZÁM: a beküldött dokumentum érkeztetési száma
  • MEGJEGYZÉS: üzenet típusa (Feladási igazolás), beküldéskor, az Űrlapkitöltő felületen kapott érkeztetési szám, címzett önkormányzat HKP-jának rövid neve, beküldés dátuma) 
  1. Ide, az Ügyfélkapura érkezik meg a beküldött űrlap és az ahhoz csatolt csatolmány(ok) hiteles elektronikus másolata a beküldött elektronikus csomagból. A letöltött PDF-ben megtekinthető az AVDH-hitelesítés. A PDF bal oldali „Csatolmányok: fájlcsatolmányok megtekintése” menüpontjánál található az űrlap XML-formátumban.
    Az üzenet főbb elemei:
  • FELADÓ: Magyar Államkincstár
  • CÍMZETT: az űrlap feladója
  • DOKUMENTUM TÍPUSA: ASP
  • DOKUMENTUM LEÍRÁSA: üzenet típusa (Másolat), űrlap kódja, címzett önkormányzat neve
  • BEÉRKEZÉS DÁTUMA
  • ÉRKEZTETÉSI SZÁM: a másolat érkeztetési száma
  • CSATOLMÁNY: ZIP-fájl, amely tartalmazza: 
    • a kitöltött és beküldött űrlapot
    • külön mappában az űrlaphoz csatolt csatolmányokat
  • MEGJEGYZÉS: űrlap neve, önkormányzat neve, adóazonosító
  • MEGJEGYZÉS: a beküldött űrlap neve, a címzett önkormányzat és a beküldő adóazonosító jele.
A feladási igazolást és másolatot a Letöltés gombra kattintva mentheti le, vagy a Tárhelyen helyezheti Tartós tárba, mert a Tárhelyen a beérkező dokumentumok, igazolások és nyugták e nélkül csak 30 napig kerülnek megőrzésre. Ezt követően másolat már csak az érintett önkormányzattól igényelhető. (A Meghiúsulási igazolás típusú üzenetek 6 hónapig letölthetők.)
 
  1. Az Ügykövetés funkció segítségével megtekintheti, az űrlap (ügy) feldolgozottságára vonatkozó információkat

A szolgáltatás felhasználási lehetőségei: 

  • A címzett önkormányzat iratkezelője letölti az önkormányzat Hivatali kapujáról a küldeményt, érkezteti, iktatja azt, majd ezután bekerül a megfelelő szakrendszerbe vagy eljut az ügyintézőhöz. Az E-önkormányzat portál lehetőséget biztosít a portálon elektronikusan indított helyi önkormányzati ügyek iratkezelői státuszának lekérdezésére, interneten keresztüli nyomon követésére.
Az szolgáltatás használatának feltételei: 
  • Rendelkeznie kell KAÜ-regisztrációval, hogy be tudjon lépni a portálra, valamint igénybe vehesse a beküldéssel kapcsolatos elektronikus szolgáltatásokat. 
  • A Rendelkezési Nyilvántartásban (RNY) ne legyen tiltva az Internetes ügyintézése, vagyis az „Internetes ügyintézés tiltása” értéke „NEM” legyen.
  • Korábban már küldött be űrlapot az E-önkormányzat portál ÜGYINDÍTÁS menüpontjából indulva.
  • Az Ügykövetést csak a következő szerepkörökben indított ügyek esetén vehető igénybe: 
    • „Saját néven (magánszemélyként)”: Ügyindítás / Eljárási módja: Saját néven (magánszemélyként)
    • „Saját néven (egyéni vállalkozóként)”: Ügyindítás / Eljárási módja: Saját néven (egyéni vállalkozóként).
Az ügykövetés folyamata:
  • Jelentkezzen be az E-önkormányzat portálra.
  • Kattintson az ÜGYKÖVETÉS menüpontra.
  • A legördülő listából válassza ki, hogy mely státuszú ügyeket és az ahhoz kapcsolódó iratokat szeretné lekérdezni. Három féle státuszú ügy közül választhat: 
    • Folyamatban lévő ügyek:
      • Iktatás előtt álló,
      • Ügyintézés folyamatban,
      • Ügyintézés szünetel státuszú iratok.
    • Lezárt ügyek: 
      • Lezárva státuszú iratok.
    • Minden ügy
      • Iktatás előtt álló, 
      • Ügyintézés folyamatban, 
      • Ügyintézés szünetel státuszú,
      • Lezárva státuszú iratok.
  • A LEKÉRDEZÉS-gomb megnyomása után az alkalmazás listázza az ügyfél által korábban indított elektronikus ügyeit a státusz állapotnak megfelelően. 
Megjegyzés:
  • Az Ön által beküldött űrlap lekérdezésére fordított feldolgozási idő - az elektronikus ügytől függően - változhat, ezért az űrlap beküldése után azonnali ügykövetésre nincs lehetőség.
     
További információ: 
  • Hiteles Elektronikus Postafiók
  • Tárhely adminisztráció
     

Vissza a Tájékoztató a portálról oldalára

Ugrás a lap tetejére