Hogyan tudok regisztráció vagy bejelentkezés nélkül ügyet intézni?

A szolgáltatás használatának lehetőségei:
  • Amennyiben az E-önkormányzat portál szolgáltatásait bejelentkezés nélkül szeretné igénybe venni, csökkentett funkcionalitással teheti azt meg. A következő menüpontok jelennek csak meg az Ön részére: 
    • Önkormányzat-kereső: Itt választhatja ki azt a települést vagy önkormányzatot, amelynél ügyeit intézni kívánja.
    • Űrlapkitöltés beküldés nélkül (ÜGYINDÍTÁS): Elektronikus űrlap kitöltésével ügyet indíthat a kiválasztott településnél. Bejelentkezés nélkül kikeresheti, megnyithatja és kitöltheti, lementheti gépére az űrlapot, de nem tudja majd beküldeni azt.
  • A bejelentkezéshez kötött funkciók, - így az ügykövetés, adóegyenleg-lekérdezés, adóbevallás információk, mentett űrlapok és saját önkormányzatok kezelése – nem lesznek elérhetőek az Ön számára. 
  • A megjelenő szolgáltatások funkcionalitása is csökkentett. Az ügyindítás keretében, az űrlap kitöltését segítő előtöltések nem valósulnak meg, ezen felül az űrlapot sem tudja majd beküldeni. 
A szolgáltatás használatának feltételei:
  • Amennyiben saját nevében nyitja meg az űrlapot, nincs előfeltétele a munkájának.
  • Amennyiben képviselőként küld be űrlapot, úgy a meghatalmazónak meghatalmazást kell eljuttatnia az Adóhatóság részére. Ennek az E-önkormányzat portál által, adóügyek esetén támogatott módja a „Meghatalmazás önkormányzati adóügyekben” c. űrlap kitöltése és az önkormányzathoz való eljuttatása. A meghatalmazás beküldésének folyamata:
    • Lépjen be az E-önkormányzat portálra.
    • Válassza az ÜGYINDÍTÁS menüpontot.
    • Az "ELJÁRÁS MÓDJA" mezőben válassza ki a megfelelő értéket.
    • Válassza ki az „Adóügy” ágazat „általános nyomtatványok” ügytípusában a „Meghatalmazás önkormányzati adóügyekben” űrlapot.
    • Kattintson az ONLINE KITÖLTÉS gombra. 
    • Töltse ki az űrlapot.
    • Nyomja meg a „Letöltés”/„Letöltés PDF-be” menüpontot. 
    • Nyomtassa ki az űrlapot. 
    • Az űrlapot a meghatalmazott és a meghatalmazó mellett 2 tanúnak is alá kell írnia.
    • Postai úton küldje be, illetve személyesen vigye be a dokumentumot az önkormányzat adóhatósága részére. 
A kiválasztott űrlap kitöltésének folyamata: 
  • Kattintson az E-önkormányzat portál nyitó oldalán, az ŰRLAPKITÖLTÉS BEJELENTKEZÉS NÉLKÜL gombra. 
  • Válassza ki az önkormányzatot.
  • Válassza ki a megfelelő űrlapot.
  • A megjelenő űrlaplistában kattintson az ONLINE KITÖLTÉS lehetőségre annál az űrlapnál, amelyikre szüksége van.
  • Töltse ki a megnyíló űrlapot.
  • Az űrlapot a következő úton juttathatja el az önkormányzathoz:
    • Amennyiben a későbbiekben szeretne bejelentkezni, és a most kitöltött űrlapot beküldeni, érdemes XML-ben lementeni azt. A későbbiekben, bejelentkezés után feltöltheti, és folytathatja a kitöltést, majd elvégezheti a beküldést.
    • Az űrlapot természetesen le is mentheti PDF-állományban, és ezt elektronikusan hitelesítve továbbíthatja az érintett önkormányzatok felé, azonban így a beküldés körülményes, és az XML-állomány hiányában az önkormányzat sem tudja az űrlapot elektronikusan feldolgozni.
    • Kitöltés után az űrlap PDF-formátumban elmenthető, kinyomtatható, és postai úton vagy személyesen is benyújtható. Postai úton és személyesen történő benyújtás esetén fontos figyelni arra, hogy csak ellenőrzött űrlap kerüljön kinyomatásra.
Az űrlap PDF-formátumban való lementésének folyamata: 
  • Kattintson az Űrlapszerkesztő „Letöltés”/”Letöltés PDF-be” menüpontjára. 
  • Mentse el a fájlt a számítógépére.
     

Vissza a Tájékoztató a portálról oldalára

Ugrás a lap tetejére