Hogyan tudok egyéni vállalkozó nevében ügyet intézni?

A szolgáltatás használatának lehetőségei:
A funkció segítségével egyéni vállalkozó képviselője tud ügyet indítani, vagyis űrlapot beküldeni. 
Az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI törvény 36. § (6) értelmében adóügyekben az egyéni vállalkozók elektronikus ügyintézésre kötelezettek akkor is, ha nem egyéni vállalkozói tevékenységükkel összefüggésben járnak el.
 
A szolgáltatás használatának feltételei:
  • Rendelkeznie kell KAÜ-regisztrációval, hogy be tudjon lépni a portálra, valamint igénybe vehesse a beküldéssel kapcsolatos elektronikus szolgáltatásokat. 
  • Rendelkezni kell tárhellyel
    A Hiteles Elektronikus Postafiók szolgáltatás egységes felületet biztosít az Ügyfélkapuval, Hivatali kapuval és Cégkapuval rendelkező állampolgárok számára. Az Ügyfélkapura érkeznek az űrlap beküldésével kapcsolatos rendszerüzenetek (például feladási igazolás), valamint a beküldött dokumentumok másolata. 
  • A Rendelkezési Nyilvántartásban (RNY) ne legyen tiltva az Internetes ügyintézése, vagyis az „Internetes ügyintézés tiltása” értéke „NEM” legyen.
  • Amennyiben egyéni vállalkozó képviselőjeként küld be adóügyi űrlapot az E-önkormányzat portálon keresztül, úgy a meghatalmazónak meghatalmazást kell eljuttatnia az önkormányzati adóhatóság részére. Ennek több módja lehetséges: 
    • Az E-önkormányzat portálon, adóügyek esetén. Ehhez
      • a képviselt  egyéni vállalkozó lépjen be az E-önkormányzat portálra.
      • Válassza az ÜGYINDÍTÁS menüpontot.
      • Az "ELJÁRÁS MÓDJA" mezőben válassza ki az " Egyéni vállalkozó nevében" értéket.
      • Válassza ki az „Adóügy” ágazat „általános nyomtatványok” ügytípusában a „Meghatalmazás önkormányzati adóügyekben” űrlapot. 
      • Kattintson az ONLINE KITÖLTÉS gombra. 
      • Töltse ki az űrlapot. 
      • Nyomja meg a Beküldés gombot. 
    • A meghatalmazottként eljáró a képviseletét igazoló dokumentumot mellékletként is csatolhatja beküldéskor az űrlaphoz, az E-önkormányzat portálon.
A beküldés folyamata: 
  1. Kattintson az ÜGYINDÍTÁS menüpontra.
  2. A megjelenő felületen, az ELJÁRÁS MÓDJA választólistából válassza ki a megfelelő szerepkört:
  • Egyéni vállalkozó nevében
    A szerepkör kiválasztásával a beküldendő űrlap az Ön Ügyfélkapujából érkezik majd be az önkormányzat Hivatali kapujába.
  1. A szerepkör kiválasztása után a következő beviteli mezők jelennek meg: 
  • egyéni vállalkozó neve (képviselt egyéni vállalkozó neve) 
  • adószám
    A portál formailag ellenőrzi az adószámot. Érdemes ellenőrizni, hogy jól adta-e meg az adatokat, mert az Űrlapkitöltő ezek alapján kérdezi majd le az EVNY-ből az űrlap előtöltendő adatait, valamint az önkormányzat az űrlap beérkezése után ezekkel az adatokkal dolgozik majd. 
  1. Keresse meg a használni kívánt űrlapot. 
  2. Nyomja meg az ŰRLAP KERESÉS gombot.
  3. A portál ellenőrzi a beküldő képviseleti jogosultságát. Amennyiben nem talál meghatalmazást az ADÓ-szakrendszerben üzenetben jelzi azt. A beküldést a képviselet igazoltságának hiánya nem gátolja, azonban a képviseleti jogot (meghatalmazás/törvényes képviselet) az önkormányzat az űrlap feldolgozásakor vizsgálja. Így a képviseleti jogot az önkormányzat felé be kell jelenteni.
  4. Nyomja meg az ONLINE KITÖLTÉS gombot.
  5. Megnyílik az űrlap.
  6. Az Űrlapkitöltő alkalmazás a megadott adatok alapján meghívja az Egyéni Vállalkozói Nyilvántartást (EVNY). Az EVNY megtalálja az egyéni vállalkozó adatait és átadja az Űrlapkitöltőnek. Az Űrlapkitöltő alkalmazás betölti az űrlapot és előtölti a kapott adatokkal. 
  • Ezek lehetséges, űrlaptól függően megjelenő értékei a következők lehetnek: 
    • Egyéni vállalkozó neve,
    • Adószáma,
    • Címe,
    • Nyilvántartási száma,
    • KSH-száma,
    • Tevékenység szakmaneve.
  • Az előtöltött adatok a felhasználó által nem módosíthatóak. Amennyiben a betöltött adatokban eltérés tapasztalható, azt jelezni kell a nyilvántartó hatóság felé. 
  • Amennyiben valamely külső nyilvántartás nem érhető el, és adatai nem töltődnek be az űrlap előlapjára, úgy a szükséges adatok manuálisan rögzíthetők. 
  • Amennyiben nincs találat az EVYN-ben, akkor az űrlapot az Űrlapkitöltő nem tölti elő, a felhasználó adhatja meg az adatokat az űrlapon.
  1. Töltse ki az űrlapot.
  2. Nyomja meg a „Beküldés” gombot
  3. Megjelenik a Sikeres beküldést igazoló képernyő. Megtalálható rajta a dokumentum érkeztetési száma is. Ez az érkeztetési szám a későbbiekben a tárhelyére érkező Feladási igazolás „Megjegyzés” mezőjénél szerepel majd.
  4. A beküldött űrlap továbbításra kerül az önkormányzat Hivatali Kapujába.
  5. A címzett önkormányzat iratkezelője érkezteti a benyújtott űrlapot és iktatás után bekerül a megfelelő szakrendszerbe, eljut az ügyintézőhöz. Az önkormányzat ezt követően a tárhelyen keresztül, elektronikus úton kommunikál az ügyféllel.
  6. Amennyiben szeretné nyomon követni a küldemény további útját a következő oldalon talál részletes információt 
 
További információ:
EVNY
 

Vissza a Tájékoztató a portálról oldalára

Ugrás a lap tetejére