Hogyan tudok más természetes személy nevében ügyet intézni?

A szolgáltatás használatának lehetőségei:
A funkció segítségével más természetes személy képviselőjeként tud ügyet indítani, vagyis űrlapot beküldeni. 
 
A szolgáltatás használatának feltételei:
  • Rendelkeznie kell KAÜ-regisztrációval, hogy be tudjon lépni a portálra, valamint igénybe vehesse a beküldéssel kapcsolatos elektronikus szolgáltatásokat. 
  • Rendelkezni kell tárhellyel. 
    A Hiteles Elektronikus Postafiók szolgáltatás egységes felületet biztosít az Ügyfélkapuval, Hivatali kapuval és Cégkapuval rendelkező állampolgárok számára. Az Ügyfélkapura érkeznek az űrlap beküldésével kapcsolatos rendszerüzenetek (például feladási igazolás), valamint a beküldött dokumentumok másolata. 
  • A Rendelkezési Nyilvántartásban (RNY) ne legyen tiltva az Internetes ügyintézése, vagyis az „Internetes ügyintézés tiltása” értéke „NEM” legyen.
  • Amennyiben képviselőként küld be adóügyi űrlapot az E-önkormányzat portálon keresztül, úgy a benyújtást megelőzően a meghatalmazónak meghatalmazást kell eljuttatnia az önkormányzati adóhatóság részére. Ennek több módja lehetséges: 
    • Az E-önkormányzat portálon, adóügyek esetén meghatalmazás űrlap beküldésével. Ehhez  
      • az képviselt természetes személy lépjen be az E-önkormányzat portálra.
      • Válassza az ÜGYINDÍTÁS menüpontot.
      • Az "ELJÁRÁS MÓDJA" mezőben válasszuk ki a " Más természetes személy nevében" értéket.
      • Válassza ki az „Adóügy” ágazat „általános nyomtatványok” ügytípusában a „Meghatalmazás önkormányzati adóügyekben” űrlapot. 
      • Kattintson az ONLINE KITÖLTÉS gombra. 
      • Töltse ki az űrlapot. 
      • Nyomja meg a Beküldés gombot. 
    • A „Meghatalmazás önkormányzati adóügyekben” c. űrlap kitöltés, PDF-be mentés, kinyomtatás után papír alapon is benyújtható Ez esetben az űrlapot a meghatalmazott és a meghatalmazó mellett 2 tanúnak is alá kell írni.
    • A meghatalmazottként eljáró a képviseletét igazoló dokumentumot mellékletként is csatolhatja beküldéskor az űrlaphoz, az E-önkormányzat portálon.
A beküldés folyamata: 
  1. Lépjen be a portálra. Ehhez a nyitó oldalon kattintson az ÜGYINDÍTÁS BEJELENTKEZÉSSEL gombra, majd végezze el a KAÜ-azonosítást. 
  2. Kattintson az ÜGYINDÍTÁS menüpontra.
  3. A megjelenő felületen, az ELJÁRÁS MÓDJA választólistából válassza ki a megfelelő szerepkört:
  • Más természetes személy nevében
    A szerepkör kiválasztásával a beküldendő űrlap az Ön Ügyfélkapujából érkezik majd be az önkormányzat Hivatali kapujába.
  1. A szerepkör kiválasztása után a következő beviteli mezők jelennek meg: 
  • érintett természetes személy azonosító adatai bevitelére szolgáló mezők, azaz viselt név, születési név, anyja születési neve, születési hely, születési idő;
  • útlevél okmányazonosító
  • vezetői engedély okmányazonosító
  • személyazonosító igazolvány okmányazonosító

    Ezek közül egyet kell megadnia a képviselt azonosításához.

A portál formailag ellenőrzi a bevitt adatokat. Érdemes ellenőrizni, hogy jól adta-e meg az adatokat, mert az az önkormányzat az űrlap beérkezése után ezekkel az adatokkal dolgozik majd. 

  1. Keresse meg a használni kívánt űrlapot.
  2. Nyomja meg az ŰRLAP KERESÉS gombot.
  3. A portál ellenőrzi a beküldő képviseleti jogosultságát. Amennyiben nem talál meghatalmazást az ADÓ-szakrendszerben üzenetben jelzi azt. A beküldést a képviselet igazoltságának hiánya nem gátolja, azonban a képviseleti jogot (meghatalmazás/törvényes képviselet) az önkormányzat az űrlap feldolgozásakor vizsgálja. Így a képviseleti jogot az önkormányzat felé be kell jelenteni.
  4. Nyomja meg az ONLINE KITÖLTÉS gombot. 
  5. Megnyílik az űrlap.
  6. Töltse ki az űrlapot.
  7. Nyomja meg a „Beküldés” gombot.
  8. Megjelenik a Sikeres beküldést igazoló képernyő. Megtalálható rajta a dokumentum érkeztetési száma is. Ez az érkeztetési szám a későbbiekben a tárhelyére érkező Feladási igazolás „Megjegyzés” mezőjénél szerepel majd.
  9. A beküldött űrlap továbbításra kerül az önkormányzat Hivatali Kapujába.
  10. A címzett önkormányzat iratkezelője érkezteti a benyújtott űrlapot és iktatás után bekerül a megfelelő szakrendszerbe, eljut az ügyintézőhöz. Az önkormányzat ezt követően a tárhelyen keresztül, elektronikus úton kommunikál az ügyféllel.
  11. Amennyiben szeretné nyomon követni a küldemény további útját a következő oldalon talál részletes információt

Vissza a Tájékoztató a portálról oldalára

Ugrás a lap tetejére