Ki veheti igénybe az E-önkormányzat portál szolgáltatásait?

Az E-önkormányzat portál az önkormányzati ASP rendszerben az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne. Az önkormányzati ASP rendszert igénybe vevő települések - természetes személy és jogi személy - ügyfelei számára az E-önkormányzat portálon keresztül biztosítják ügyfeleik számára az elektronikus ügyintézéshez szükséges szolgáltatásokat.
Az E-önkormányzat portál elektronikus ügyintézés szolgáltatásai minden ügyfél által elérhetők. 

Törvényi háttér: 
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 
2015. évi CCXXII. törvény (továbbiakban: Eüsztv) 9. § (1) bekezdése alapján elektronikus ügyintézésre kötelezettek: 
a) az ügyfélként eljáró
  • gazdálkodó szervezet,
  • állam,
  • önkormányzat,
  • költségvetési szerv,
  • ügyész,
  • jegyző,
  • köztestület,
  • az ac)-ag) alpontok hatálya alá nem tartozó egyéb közigazgatási hatóság, valamint
b) az ügyfél jogi képviselője.
 
 
Az E-önkormányzat portál az alábbi címek bármelyikén elérhető:
 

Vissza a Tájékoztató a portálról oldalára

Ugrás a lap tetejére