Hogyan tudom elektronikusan kifizetni adóhátralékomat űrlap beküldésnél, az ASP Űrlapkitöltő alkalmazáson keresztül?

A szolgáltatás használatának lehetőségei:

A szolgáltatás használatával adóügyeiben, elektronikus ügyintézési csatornán keresztül, VPOS-megoldással – internetes bankkártyás fizetés lehetőséggel – fizethet a bevallás beküldésével egyidejűleg.

  • Az E-önkormányzat portál bal oldali menüsorában található ÜGYINDÍTÁS menüpontnál megnyitott, kitöltött űrlapon tudja az elektronikus fizetést elvégezni beküldéskor.
  • Helyi iparűzési adót, idegenforgalmi adót és illetéket lehet űrlapbeküldéskor fizetni.
  • Egy tranzakcióval egy tétel fizethető.

A szolgáltatás használatának feltételei:

  • Rendelkeznie kell KAÜ-regisztrációval, hogy be tudjon lépni a portálra, valamint igénybe vehesse a beküldéssel kapcsolatos elektronikus szolgáltatásokat.
  • Önkormányzatának engedélyeznie kellett az űrlapon történő elektronikus fizetést.
  • Amennyiben képviselőként jár el, a fizetés minél könnyebb beazonosítása érdekében  képviseleti jogának az Adó-szakrendszerben szerepelnie kell. Ehhez a fizetést megelőzően a képviseltnek meghatalmazást kell eljuttatnia az önkormányzati adóhatóság részére. Ennek több módja lehetséges:
    • Az E-önkormányzat portálon, adóügyek esetén meghatalmazás űrlap beküldésével.
         Ehhez 
      • az képviselt természetes személy, vagy Cég esetében az „önálló” képviseleti móddal rendelkező személy lépjen be az E-önkormányzat portálra.
      • Kattintson a SZEREPKÖRVÁLASZTÁS gombra.
      • Válassza ki a megfelelő szerepkört
      • Válassza az ÜGYINDÍTÁS menüpontot.
      • Válassza ki az „Adóügy” ágazat „általános nyomtatványok” ügytípusában a „Meghatalmazás önkormányzati adóügyekben” űrlapot.
      • Kattintson az ONLINE KITÖLTÉS gombra.
      • Töltse ki az űrlapot. Itt adhatja meg a meghatalmazott adatait.
      • Nyomja meg a Beküldés gombot.
  • A „Meghatalmazás önkormányzati adóügyekben” c. űrlap kitöltés, PDF-be mentés, kinyomtatás után papír alapon, postán is benyújtható. Ez esetben az űrlapot a meghatalmazott és a meghatalmazó mellett 2 tanúnak is alá kell írnia.

A szolgáltatás használatának folyamata:

Figyelem! Az űrlap beküldését a fizetés sikertelensége nem befolyásolja. Amennyiben űrlapbeküldés után visszaigazolást kapott a sikeres beküldésről, úgy az megtörtént.

Az oldalon a következő információkat látja:

  1. Lépjen be a portálra.
  2. Ehhez a nyitó oldalon kattintson az ÜGYINDÍTÁS BEJELENTKEZÉSSEL gombra, majd végezze el a KAÜ-azonosítást. (Hivatkozás: GYIK: HOGYAN TUDOK BELÉPNI A PORTÁLRA?)
  3. Kattintson a SZEREPKÖRVÁLASZTÁS gombra.
  4. Válassza ki a megfelelő szerepkört, majd kattintson a SZEREPKÖRVÁLTÁS gombra
  5. Kattintson az ÜGYINDÍTÁS menüpontra.
  6. Nyissa meg, töltse ki az űrlapot. (Hivatkozás: GYIK: Hogyan tudok űrlapot kitölteni és beküldeni?)
  7. Nyomja meg a felső menüsorban található „Beküldés” gombot.
  8. A megjelenő CSATOLMÁNYOK HOZZÁADÁSA oldalon a „Fizetendő összeg” mezőben adja meg a fizetendő összeget. Figyelem az érték nem lehet kisebb 100 forintnál.
  9. Kattintson a BEKÜLDÉS ON-LINE FIZETÉSSEL gombra.
  10. Az ASP Űrlapkitöltő elküldi az űrlapot az önkormányzat Hivatali kapujára.
    • Amennyiben cég nevében küldi be az űrlapot, a rendszer itt vizsgálja meg, hogy létezik-e a megadott Cégkapu, illetve ellenőrzi a felhasználó Cégkapu jogosultságát. Amennyiben valamelyik feltétel nem teljesül, a beküldés, és így az fizetés is meghiúsul.
    • Amennyiben hivatal nevében küldi be az űrlapot, a rendszer itt ellenőrzi, hogy létezik-e a megadott HKP, illetve vizsgálja a felhasználó Hivatali kapu jogosultságát. Amennyiben valamelyik feltétel nem teljesül, a beküldés, és így az fizetés is meghiúsul.
  11. Megjelenik egy SIKERES BEKÜLDÉS oldal. Kattintson a jobb alsó részen levő „Tovább a fizetéshez” gombra.
  12. Megjelenik az OTP Bank felülete, ahol a szokásos módon elvégezheti a bankkártyás fizetést.
       Ehhez adja meg a terhelendő kártya adatait:
    • Kártya típusát
    • Kártyát kibocsátó bank nevét
    • Kártyaszámot
    • Kártyára írt nevet
    • Lejárati dátumot (hhéé)
    • Érvényesítési kódot (CVC2/CVV2)
  13. Nyomja meg a „Tovább” gombot.
  14. Amennyiben rendben vannak a bevitt adatok kattintson a „Jóváhagyás” gombra.
  15. A rendszer visszairányít az ASP Űrlapkitöltő oldalára, ahol megjelenik a fizetés státuszát igazoló rendszerüzenet.

Figyelem! Az űrlap beküldését a fizetés sikertelensége nem befolyásolja. Amennyiben űrlapbeküldés után visszaigazolást kapott a sikeres beküldésről, úgy az megtörtént. Az oldalon a következő információkat látja:

  • ŰRLAP MEGNEVEZÉSE: a beküldött űrlap neve
  • FIZETÉS DÁTUMA: mikor végezte el a befizetést
  • BEFIZETÉS ÖSSZEGE: a befizetett összeg
  • IGAZGATÁSI ÜGYAZONOSÍTÓ: ez az az azonosító, amely segítségével az önkormányzatnál hivatkozhat a befizetésre a tételekkel kapcsolatban
  1. A FIZETÉS STÁTUSZ PDF LETÖLTÉSE gombra kattintva PDF-formátumban lementheti a tranzakció fentebb felsorolt adatait.
  2. Amennyiben szeretné megtekinteni eddigi befizetéseit, nyomja meg a „Vissza az Önkormányzati Hivatali Portálra” gombot.
  3. A bal oldali menüsorban kattintson a FIZETÉSTÖRTÉNET menüpontra, ahol megtekintheti eddigi sikeres befizetéseit.

Vissza a Tájékoztató a portálról oldalára

Ugrás a lap tetejére