Hogyan tudom elektronikusan kifizetni adóhátralékomat űrlap beküldésnél, az ASP Űrlapkitöltő alkalmazáson keresztül?
A szolgáltatás használatának lehetőségei:
A szolgáltatás használatával adóügyeiben, elektronikus ügyintézési csatornán keresztül, VPOS-megoldással – internetes bankkártyás fizetés lehetőséggel – fizethet a bevallás beküldésével egyidejűleg.
- Az E-önkormányzat portál bal oldali menüsorában található ÜGYINDÍTÁS menüpontnál megnyitott, kitöltött űrlapon tudja az elektronikus fizetést elvégezni beküldéskor.
- Helyi iparűzési adót, idegenforgalmi adót és illetéket lehet űrlapbeküldéskor fizetni.
- Egy tranzakcióval egy tétel fizethető.
A szolgáltatás használatának feltételei:
- Rendelkeznie kell KAÜ-regisztrációval, hogy be tudjon lépni a portálra, valamint igénybe vehesse a beküldéssel kapcsolatos elektronikus szolgáltatásokat.
- Önkormányzatának engedélyeznie kellett az űrlapon történő elektronikus fizetést.
- Amennyiben képviselőként jár el, a fizetés minél könnyebb beazonosítása érdekében képviseleti jogának az Adó-szakrendszerben szerepelnie kell. Ehhez a fizetést megelőzően a képviseltnek meghatalmazást kell eljuttatnia az önkormányzati adóhatóság részére. Ennek több módja lehetséges:
- Az E-önkormányzat portálon, adóügyek esetén meghatalmazás űrlap beküldésével.
Ehhez- az képviselt természetes személy, vagy Cég esetében az „önálló” képviseleti móddal rendelkező személy lépjen be az E-önkormányzat portálra.
- Kattintson a SZEREPKÖRVÁLASZTÁS gombra.
- Válassza ki a megfelelő szerepkört
- Válassza az ÜGYINDÍTÁS menüpontot.
- Válassza ki az „Adóügy” ágazat „általános nyomtatványok” ügytípusában a „Meghatalmazás önkormányzati adóügyekben” űrlapot.
- Kattintson az ONLINE KITÖLTÉS gombra.
- Töltse ki az űrlapot. Itt adhatja meg a meghatalmazott adatait.
- Nyomja meg a Beküldés gombot.
- Az E-önkormányzat portálon, adóügyek esetén meghatalmazás űrlap beküldésével.
- A „Meghatalmazás önkormányzati adóügyekben” c. űrlap kitöltés, PDF-be mentés, kinyomtatás után papír alapon, postán is benyújtható. Ez esetben az űrlapot a meghatalmazott és a meghatalmazó mellett 2 tanúnak is alá kell írnia.
A szolgáltatás használatának folyamata:
Figyelem! Az űrlap beküldését a fizetés sikertelensége nem befolyásolja. Amennyiben űrlapbeküldés után visszaigazolást kapott a sikeres beküldésről, úgy az megtörtént.
Az oldalon a következő információkat látja:
- Lépjen be a portálra.
- Ehhez a nyitó oldalon kattintson az ÜGYINDÍTÁS BEJELENTKEZÉSSEL gombra, majd végezze el a KAÜ-azonosítást. (Hivatkozás: GYIK: HOGYAN TUDOK BELÉPNI A PORTÁLRA?)
- Kattintson a SZEREPKÖRVÁLASZTÁS gombra.
- Válassza ki a megfelelő szerepkört, majd kattintson a SZEREPKÖRVÁLTÁS gombra
- Kattintson az ÜGYINDÍTÁS menüpontra.
- Nyissa meg, töltse ki az űrlapot. (Hivatkozás: GYIK: Hogyan tudok űrlapot kitölteni és beküldeni?)
- Nyomja meg a felső menüsorban található „Beküldés” gombot.
- A megjelenő CSATOLMÁNYOK HOZZÁADÁSA oldalon a „Fizetendő összeg” mezőben adja meg a fizetendő összeget. Figyelem az érték nem lehet kisebb 100 forintnál.
- Kattintson a BEKÜLDÉS ON-LINE FIZETÉSSEL gombra.
- Az ASP Űrlapkitöltő elküldi az űrlapot az önkormányzat Hivatali kapujára.
- Amennyiben cég nevében küldi be az űrlapot, a rendszer itt vizsgálja meg, hogy létezik-e a megadott Cégkapu, illetve ellenőrzi a felhasználó Cégkapu jogosultságát. Amennyiben valamelyik feltétel nem teljesül, a beküldés, és így az fizetés is meghiúsul.
- Amennyiben hivatal nevében küldi be az űrlapot, a rendszer itt ellenőrzi, hogy létezik-e a megadott HKP, illetve vizsgálja a felhasználó Hivatali kapu jogosultságát. Amennyiben valamelyik feltétel nem teljesül, a beküldés, és így az fizetés is meghiúsul.
- Megjelenik egy SIKERES BEKÜLDÉS oldal. Kattintson a jobb alsó részen levő „Tovább a fizetéshez” gombra.
- Megjelenik az OTP Bank felülete, ahol a szokásos módon elvégezheti a bankkártyás fizetést.
Ehhez adja meg a terhelendő kártya adatait:- Kártya típusát
- Kártyát kibocsátó bank nevét
- Kártyaszámot
- Kártyára írt nevet
- Lejárati dátumot (hhéé)
- Érvényesítési kódot (CVC2/CVV2)
- Nyomja meg a „Tovább” gombot.
- Amennyiben rendben vannak a bevitt adatok kattintson a „Jóváhagyás” gombra.
- A rendszer visszairányít az ASP Űrlapkitöltő oldalára, ahol megjelenik a fizetés státuszát igazoló rendszerüzenet.
Figyelem! Az űrlap beküldését a fizetés sikertelensége nem befolyásolja. Amennyiben űrlapbeküldés után visszaigazolást kapott a sikeres beküldésről, úgy az megtörtént. Az oldalon a következő információkat látja:
- ŰRLAP MEGNEVEZÉSE: a beküldött űrlap neve
- FIZETÉS DÁTUMA: mikor végezte el a befizetést
- BEFIZETÉS ÖSSZEGE: a befizetett összeg
- IGAZGATÁSI ÜGYAZONOSÍTÓ: ez az az azonosító, amely segítségével az önkormányzatnál hivatkozhat a befizetésre a tételekkel kapcsolatban
- A FIZETÉS STÁTUSZ PDF LETÖLTÉSE gombra kattintva PDF-formátumban lementheti a tranzakció fentebb felsorolt adatait.
- Amennyiben szeretné megtekinteni eddigi befizetéseit, nyomja meg a „Vissza az Önkormányzati Hivatali Portálra” gombot.
- A bal oldali menüsorban kattintson a FIZETÉSTÖRTÉNET menüpontra, ahol megtekintheti eddigi sikeres befizetéseit.