Hogyan tudom megtekinteni adóbevallásaimat? (ADÓBEVALLÁSI INFORMÁCIÓK)

A szolgáltatás használatának lehetőségei:
  • A bejelentkezett felhasználók lekérdezhetik az adott önkormányzati ASP ADÓ-szakrendszerben rögzített bevallások adatait saját nevükben, általuk képviselt adózó - más természetes személy, egyéni vállalkozó vagy gazdasági társaság - nevében.
A szolgáltatás használatának feltételei:
  • Rendelkeznie kell KAÜ-regisztrációval, hogy be tudjon lépni a portálra, valamint igénybe vehesse a beküldéssel kapcsolatos elektronikus szolgáltatásokat. 
  • A Rendelkezési Nyilvántartásban (RNY) ne legyen tiltva az Internetes ügyintézése, vagyis az „Internetes ügyintézés tiltása” értéke „NEM” legyen.
  • Az egyenleg-lekérdezés szolgáltatás csak bejelentkezést követően érhető el.
  • A lekérdező személyes adatai az önkormányzat adó nyilvántartásában hibátlanul (a közhiteles nyilvántartásokkal megegyezően) szerepelnek.
  • Képviselőként/meghatalmazottként történő lekérdezésnél az önkormányzathoz a képviselet/meghatalmazás bejelentése megtörtént. 
A lekérdezés folyamata: 
  1. Jelentkezzen be az E-önkormányzat portálra.
  2. Kattintson az ADÓBEVALLÁSI INFORMÁCIÓK gombra.
  3. A megjelenő felületen a LEKÉRDEZŐ ADÓAZONOSÍTÓ JELE mezőbe a rendszer előtölti a felhasználó adóazonosító jelét, illetve a háttérben ellenőrzi és az önkormányzati Adó szakrendszerrel egyezteti személyes adatait az eljárási jogosultság igazolása érdekében.
  4. Amennyiben képviselőként jár el, kattintson a KÉPVISELT NEVÉBEN JÁROK EL jelölőnégyzetre. 
  5. A megjelenő mezőbe írja be annak a személynek az adóazonosító jelét, illetve cégnek, egyéni vállalkozásnak az adószámát, akinek/aminek nevében eljár. 
  6. Kattintson az ADÓBEVALLÁSOK LISTÁZÁSA gombra.
  7. A portál ellenőrzi, hogy a beküldő korábban meghatalmazottként/képviselőként rögzítésre került-e az adózó „képviselői” közt.
  8. Megjelenik az adóbevallások listája az adónem megjelölésével. 
  • A rendszer megjeleníti az adótárgyak beazonosítására szolgáló információkat. 
    • Iparűzési adó esetében: évszámot, feldolgozás jogcímét és időszakot
    • Idegenforgalmi adó esetében: évszámot és hónapot
    • Gépjárműadó: rendszámot és alvázszámot
    • Építményadó, Telekadó, Magánszemély kommunális adó esetén: ingatlan címét és helyrajzi számot 
    • Talajterhelési díj, Termőföld bérbeadásából származó jövedelem esetén: ingatlan címét, helyrajzi számot és évszámot
    • Bejelentkezés, változás-bejelentés esetén: évszámot
    • Reklámhordozó adó esetén: ingatlan címét és helyrajzi számot
  • Az adónem mellett látható a lekérdezéssel érintett adózó ASP ADÓ-szakrendszerben tárolt azonosítója (ASP-azonosító).​ A lista oldalon több funkció segíti a tájékozódást:
    • A találatokat az ASP-azonosító ABC-sorrendje szerint lehet növekvő – csökkenő módon rendezni.
    • A szűkítésnél egy kiválasztott adónem bevallásait lehet kiválasztani. 
    • A találatokban lehetséges a szabad szavas keresés. 
    • Amennyiben tíznél több találat szerepel a listában, úgy a Megjelenítésnél módosítható az egy oldalon megjelenő találatok száma.
  • A bevallás blokkjában a MEGTEKINTÉS gombra kattintva PDF-formátumban tölthetők le az ASP ADÓ-szakrendszerben rögzített bevallás adatai. 
Figyelem!
  • A Portál archív adatokat nem jelenít meg. Például, amennyiben lekérdezéskor már nem alanya az építményadónak az adott önkormányzatnál, akkor nem jelennek meg a korábban adóztatott építményadóra vonatkozó adatok. 
  • A rendszer az aktuális adókötelezettség megállapítás alapjául szolgáló adatokat jeleníti meg, például iparűzési adó esetén önellenőrzés benyújtását és feldolgozását követően a módosított adatokat.
  • Sikertelen lekérdezés esetén, amennyiben az alábbi hibaüzenetek valamelyike jelenik meg, célszerű az önkormányzatnál adategyeztetést kezdeményezni az Adóügyi űrlapok között található „Adategyeztetés önkormányzati adóügyben” űrlap online beküldésével. 
    Az űrlap nem használható új meghatalmazás, vagy képviselet bejelentésére! 
Jogosultság hiányához, vagy személyi azonosító adatok hibájához kapcsolódó hibaüzenetek:
  • „A lekérdező Ügyfél azonosítója nem szerepel Példa Község Önkormányzata Adó szakrendszerben!”
  • „A lekérdezett Ügyfélhez nincs képviseleti jogosultsága Példa Község Önkormányzata Adó szakrendszerben!”
  • „A lekérdező Ügyfél 4T adatai nem egyeznek Példa Község Önkormányzata Adó szakrendszerben rögzített adatokkal!”
1996. évi XX. tv szerint a (4T) természetes személyazonosító adat a polgár
  1. családi és utóneve, születési családi és utóneve,
  2. születési helye,
  3. születési ideje és
  4. anyja születési családi és utóneve
     

Vissza a Tájékoztató a portálról oldalára

Ugrás a lap tetejére